آینده وبلاگ هایی که به سبک مجلات ساخته شده اند: روش ها و ایده های طراحی ( قسمت سوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

با اين حال، اين روند توسط تعداد زيادي از طراحي سايت ها پذيرفته شده است. از اين ويژگي مي توان در قسمت زيرين هدر به عنوان يک شعار استفاده کرد.

 

نگاهي به وبلاگ هاي محبوب خود بيندازيد و به اين دقت کنيد که چند مورد از آن ها از تگ لاين ها در طراحي سايت استفاده مي کنند. به احتمال زياد متوجه خواهيد شد که بسياري از وب سايت ها از اين مورد در طراحي سايت خود بهره مي گيرند.

همچنين به اين دقت کنيد که اغلب هدلاين ها در طراحي سايت نوشته اي تيره تر از تگ لاين مورد نظر دارند. اين تضاد، توجه کاربران را در ابتدا به هدلاين، سپس به تگ لاين و مقاله مورد نظر جلب مي کند.

لينک هاي مرتبط با محتوا

مجلات بزرگ ترجيح مي دهند تا از هزاران پست با محتواي جديد روزانه در طراحي سايت استفاده کنند.

با اين حجم زياد، بهترين ايده براي مديريت طراحي سايت اين است که محتواي مرتبط و داخلي وب سايت را توسط لينک هاي مربوط به آن ها نمايش داد. همواره مي توانيد از ويجت پست هاي مرتبط در قسمت انتهاي هر پست در طراحي سايت استفاده کنيد، اما همچنين مي توانيد لينک هاي مورد نظر را به طور مستقيم به محتواي مرتبط پيوند دهيد.

تصوير بالا از طراحي سايت TechCrunch است که از ويجتي کوچک در قسمت انتهاي پست خود استفاده مي کند. اين ويجت با عنوان "مقالات مرتبط" نام گذاري شده است و شامل لينک هايي به چندين مورد از مقالات مشابه در موضوع مورد نظر در طراحي سايت است.

اين روش، راهي بسيار عالي براي حفظ خوانندگان درون طراحي سايت و تشويق آن ها به خواندن پست هاي مشابه است. براي بار ديگر تأکيد مي‌کنيم که اين روش نيز براي تمامي طراحي سايت ها کارآمد نيست، اما امري است که به شدت در حال رشد است.

همچنين مي توانيد از اين ويژگي براي قسمت هايي از پست‌هاي خود استفاده کنيد که بخشي از پست هاي وسيع تر است.

براي مثال، طراحي سايت ZDnet پست هاي خود را به گونه اي طراحي کرده است که هر پست داراي ليستي طولاني از لينک هاي مربوط به مقالات و پست هاي مرتبط با آن است.

اين لينک ها مربوط به موضوعات مرتبط هستند، اما مي توانيد از اين تکنيک براي هر گونه رخداد، يا محصولات مشابه در طراحي سايت استفاده کنيد.

لينک هاي خارجي

اگر درون طراحي سايت خود مقالات و پست هاي مرتبط با پست مورد نظر خود نداريد، مي توانيد از لينک هاي مقالات مرتبط به پست خود از خارج طراحي سايت خود استفاده کنيد.

براي اين کار مي توانيد از حروف درشت و برجسته براي لينک هاي خود استفاده کنيد که اين روش، نقشي بسيار اساسي در جلب توجه کاربران دارد.

اين روش يکي از محبوب ترين تکنيک ها در طراحي سايت ها يا مجلات بزرگ است و تاثير بسيار زيادي در افزايش ميزان بازديدکنندگان وب سايت دارد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/119/





:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: